Vragenlijst WMO Utrecht

Samen met de zorgaanbieders heeft Gemeente Utrecht de verplichte vragenset voor de WMO hertaald naar vragen die gemakkelijker te begrijpen zijn voor iedereen. Deze aanpassing zorgt voor hogere respons en zorgt tevens ervoor dat cliënten betekenisvolle informatie delen. Meer weten over deze aanpassingen? Je ontdekt het in dit artikel!

11/2/2024

Vragenlijst WMO Utrecht

Samen met de zorgaanbieders heeft Gemeente Utrecht de verplichte vragenset voor de WMO hertaald naar vragen die gemakkelijker te begrijpen zijn voor iedereen. Deze aanpassing zorgt voor hogere respons en zorgt tevens ervoor dat cliënten betekenisvolle informatie delen. Meer weten over deze aanpassingen? Je ontdekt het in dit artikel!

11/2/2024

WMO-vragenlijst


Hoe was het contact?

U krijgt twee vragen over het contact

• Ik wist waar ik terecht kon – smiley vraag
• Ik werd snel geholpen – smiley vraag


Hoe was de hulp?

U krijgt vier vragen over de hulp
• De hulpverlener en ik hebben samen naar een oplossing gezocht – smiley vraag
• Ik voel me serieus genomen – smiley vraag
• Ik krijg goede ondersteuning – smiley vraag
• Ik ben bekend met de onafhankelijke cliëntondersteuning – gesloten vraag


Wat levert de hulp mij op

U krijgt drie vragen over het resultaat
• Ik kan nu beter de dingen doen die ik wil – smiley vraag
• Ik kan me nu beter redden – smiley vraag
• Het leven ziet er nu mooier uit – smiley vraag


Hoe was de hulp?

U krijgt twee vragen open vragen
• Wat vindt u goed gaan? – open vraag
• Wat kan volgens u beter? – open vraag

Meer weten over hoe je een heldere WMO vragenlijst opzet? Onze experts vertellen je er graag meer over.

{{cta}}

Pak de regie op al jouw onderzoeken

Verzamel voortaan eenvoudig en efficiënt antwoorden op al jouw vragenlijsten met één simpel onderzoeksplatform en ondersteuning van experts.

Meer weten over efficiënt onderzoek doen?

Lees meer artikelen vol met tips, do’s and don’ts, nieuwe inzichten van gebruikers van Ervaringwijzer én nog een hele hoop andere informatie waardoor je bruikbare resultaten behaalt.

2/12/2025

Wat maakt een vragenlijst echt goed?

Of je nu cliënttevredenheid meet, medewerkerstevredenheid onderzoekt of beleidsonderzoek doet: je wilt resultaten waar je écht iets mee kunt. Maar hoe kom je daar? Het fundament van elk betrouwbaar onderzoek is een goede vragenlijst. Een slechte vragenlijst leidt namelijk tot lage respons, frustratie bij respondenten en resultaten waar je niet op kunt bouwen.
26/11/2025

Het Generiek kompas: niet alleen een wettelijke verplichting, maar ook een echte verbeterkans

De meeste zorgorganisaties meten. Maar wie verbetert echt? Het antwoord is de zorgorganisaties die het Generiek kompas niet als eindpunt, maar als startpunt van hun verbetercyclus behandelen. In dit artikel lees je niet alleen hoe je het Generiek kompas uitvoert, maar vooral hoe je van cijfers naar concrete verbeteringen komt.
12/11/2025

Drie valkuilen bij de opzet van cliëntervaringsmetingen

Bij de voorbereiding van een cliëntervaringsonderzoek gaan vaak dezelfde dingen mis. In deze blog bespreken we drie valkuilen en hoe je ze kunt vermijden.
"De tool is makkelijk toegankelijk, beperkt in omvang en eenvoudig te gebruiken. Momenteel voeren we één soort onderzoek uit, dat twee keer per jaar wordt gehouden en via e-mail wordt verstuurd."

John Boes

Radar Advies