Succesvol onderzoek naar klanttevredenheid met Ervaringwijzer

Wil je de tevredenheid van jouw klanten meten met de beste vragenlijsten, zonder gedoe bij het versturen en zonder enige voorkennis om te beginnen? Begin vandaag nog en bespaar tijd en moeite met behulp van de slimme functies en integraties van Ervaringwijzer.

Sluit je aan bij 5000+ gebruikers vanuit gemeentes, stichtingen en zorginstellingen zoals:

Onderzoeken:
102
Respondenten:
9.281
Onderzoeken:
23
Response rate:
70%
Onderzoeken:
20
Enquêtes verstuurd:
6.014
Verstuurde brieven:
5.602
Vragenlijsten:
2.248

Waarom onderzoek naar klanttevredenheid?

Het direct kunnen zien van klantervaringen is niet alleen leuk maar ook zeer waardevol. Met dit inzicht leg je de behoeften en wensen van klanten bloot. Een klanttevredenheidsonderzoek kan dan ook helpen bij:

  • Het identificeren van kansen voor verbetering.
  • Het aantrekken van nieuwe klanten.
  • Het uitbreiden van het onderscheidend vermogen.

Met een klanttevredenheidsonderzoek stel je de verwachtingen, tevredenheid en loyaliteit van klanten vast. Deze informatie is noodzakelijk om te ontdekken hoe jouw klanten tegenover jouw organisatie staan.

Het doel van een klanttevredenheidsonderzoek is dus om uiteindelijk de relatie met de klant te waarborgen en continu te verbeteren.

Wat doe je met de resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek?

Je hebt resultaten van klanten opgehaald met Ervaringwijzer, maar wat doe je dan met de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek?

Het bevragen van klanten is belangrijk, maar iets doen met de resultaten is nóg belangrijker. Een verbetertraject starten kan een opgave zijn. Uit ervaring kunnen we drie cruciale tips delen zodat je een begin kunt maken:

  • Begin klein met één verbetering per keer.
  • Maak de oplossing zo concreet mogelijk.
  • Deel de verbetering met de klanten.

Met deze tips betrek je de klant nog meer, vergroot je het succes van de oplossing en blijft alles beheersbaar.

"In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht." - Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support
Ready to get started?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

De voordelen van onderzoek naar klanttevredenheid met Ervaringwijzer

Doe je jouw klanttevredenheidsonderzoek met Ervaringwijzer, dan kun je rekenen op de hoogste respons, eenvoudige analyses en een heldere samenwerking met partners voor bruikbare resultaten.

De beste vragenlijsten

Alles is met een klik op de knop te gebruiken. Kun je niet kiezen of heb je hulp nodig? Wij bieden onbeperkte ondersteuning zodat jij zorgeloos kunt versturen.

Verstuur zonder moeite

Bereik jouw doelgroep in enkele klikken of volledig automatisch. Geen zorgen over technische zaken: dat regelen wij voor jou.

Slimme meldingen

Ontvang automatische updates over jouw onderzoek dankzij slimme meldingen. Met voorgedefinieerde triggers hoef je alleen aan te geven hoe vaak je een update wilt.

Duidelijk visuele data

In één oogopslag is de klanttevredenheid duidelijk en inzichtelijk. Zo kun jij direct de pijnpunten verbeteren en de positieve reacties gebruiken ter promotie.

Starten met een klanttevredenheidsonderzoek?

Ons team van experts helpt je graag op weg.

De vervolgstappen

Je hebt het klanttevredenheidsonderzoek afgerond, maar wat doe je vervolgens met de resultaten? We zetten een aantal vervolgstappen graag voor je op een rij.

1. Bekijk je resultaten in het dashboard

Tijdens het onderzoek kun je de resultaten inzien via het dashboard. Op een visuele en overzichtelijke manier zie je in één oogopslag wat cliënten van jouw organisatie vinden.

2. Analyseer je data en ontdek trends

Filter in het dashboard en spot trends. Je kunt filteren op verschillende demografische gegevens, zorgvormen en nog vele andere belangrijke gegevens.

3. Formuleer actiepunten en voer ze uit

Bespreek de belangrijkste punten waar je als organisatie aan moet werken en bedenk hoe je deze kritiekpunten gaat aanpakken en maak dit zo concreet mogelijk.

4. Één of twee punten tegelijk

Probeer niet alles tegelijk, kies één of twee punten waar je direct mee aan de slag kunt gaan en zodra je deze punten hebt aangepakt, ga je verder. Zo behoud je het overzicht en blijft het werk behapbaar.

5. Blijf continu meten

Het is beter om continu ervaringen van cliënten te meten. Met Ervaringwijzer kun je gemakkelijk continue metingen uitvoeren en real-time ervaringen van bewoners ophalen.

Wij zetten een aantal vervolgstappen voor je op een rij:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.

Bekijk je resultaten in het dashboard

Gedurende het cliëntervaringsonderzoek kun je de resultaten inzien via het dashboard van Ervaringwijzer. Op een visuele en overzichtelijke manier kun je in een oogopslag zien wat cliënten van jouw organisatie vinden.

Analyseer je data en ontdek trends

Filter in het Dashboard en ontdek trends onder de cliënten. Zo kun je filteren op verschillende demografische gegevens, diverse zorgvormen en vele andere belangrijke gegevens.

Formuleer actiepunten en voer ze uit

Na het cliëntervaringsonderzoek formuleer je de belangrijkste punten waar je als organisatie aan moet werken. Bespreek deze met elkaar en bedenk concrete strategieën om deze kritieke punten aan te pakken.

Stap voor stap

Probeer niet alles tegelijkertijd aan te pakken. Kies een of twee punten waar je direct mee aan de slag kunt gaan. Zodra je deze punten hebt aangepakt, ga je verder. Op deze manier behoud je het overzicht en blijft het werk behapbaar. Voor de gevorderden raden we aan om ook cliënten op de hoogte te houden van de doorgevoerde verbeteringen. Dat is pas cliëntparticipatie!

Blijf continu meten

Het is goed dat je jaarlijks een cliëntervaringsonderzoek uitvoert, maar het is nog beter als je de ervaringen van cliënten continu meet. Met Ervaringwijzer kun je gemakkelijk doorlopende metingen uitvoeren en realtime ervaringen van bewoners verzamelen.

Vertrouwd door organisaties zoals die van jou

Lees wat anderen zeggen over ons onderzoeksplatform.

"Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht."

Jolanda Spoelstra

Delft Support

"We hebben een aantal verschillende aanbieders vergeleken en eigenlijk was Ervaringwijzer voor ons de meest laagdrempelige optie. Waarbij je het meest complete pakket krijgt voor wat je betaalt."

Christa Janssen

Irado

"Ik heb twee keer een enquête uitgevoerd. De resultaten zijn tussendoor goed in te zien en aan het eind kan ik goede conclusies trekken."

A. van Rijsbergen

Gemeente Houten

"Wij gebruiken Ervaringwijzer om onze inwoners en cliënten te vragen hoe tevreden ze zijn over onze hulp en die van vrijwilligers. Hiervoor gebruiken we verschillende opties voor onze doelgroepen. Dit is voor ons als Welzijnsorganisatie heel passend."

Brigit den Hartog en Anouk Robben

Stichting Pulse

"De tool is makkelijk toegankelijk, beperkt in omvang en eenvoudig te gebruiken. Momenteel voeren we één soort onderzoek uit, dat twee keer per jaar wordt gehouden en via e-mail wordt verstuurd."

John Boes

Radar Advies

"Een van onze recente enquêtes heeft geleid tot een contractverlening met een opdrachtgever van nog eens 3 jaar. Dit hebben we te danken aan de doorslaggevende resultaten."

Amber Hartemink

Mozaïek Welzijn