Succesvol onderzoek naar klanttevredenheid met Ervaringwijzer
Wil je de tevredenheid van jouw klanten meten met de beste vragenlijsten, zonder gedoe bij het versturen en zonder enige voorkennis om te beginnen? Begin vandaag nog en bespaar tijd en moeite met behulp van de slimme functies en integraties van Ervaringwijzer.
Sluit je aan bij 5000+ gebruikers vanuit gemeentes, stichtingen en zorginstellingen zoals:
Waarom onderzoek naar klanttevredenheid?
Het direct kunnen zien van klantervaringen is niet alleen leuk maar ook zeer waardevol. Met dit inzicht leg je de behoeften en wensen van klanten bloot. Een klanttevredenheidsonderzoek kan dan ook helpen bij:
- Het identificeren van kansen voor verbetering.
- Het aantrekken van nieuwe klanten.
- Het uitbreiden van het onderscheidend vermogen.
Met een klanttevredenheidsonderzoek stel je de verwachtingen, tevredenheid en loyaliteit van klanten vast. Deze informatie is noodzakelijk om te ontdekken hoe jouw klanten tegenover jouw organisatie staan.
Het doel van een klanttevredenheidsonderzoek is dus om uiteindelijk de relatie met de klant te waarborgen en continu te verbeteren.
Wat doe je met de resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek?
Je hebt resultaten van klanten opgehaald met Ervaringwijzer, maar wat doe je dan met de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek?
Het bevragen van klanten is belangrijk, maar iets doen met de resultaten is nóg belangrijker. Een verbetertraject starten kan een opgave zijn. Uit ervaring kunnen we drie cruciale tips delen zodat je een begin kunt maken:
- Begin klein met één verbetering per keer.
- Maak de oplossing zo concreet mogelijk.
- Deel de verbetering met de klanten.
Met deze tips betrek je de klant nog meer, vergroot je het succes van de oplossing en blijft alles beheersbaar.
"In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht." - Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
De voordelen van onderzoek naar klanttevredenheid met Ervaringwijzer
Doe je jouw klanttevredenheidsonderzoek met Ervaringwijzer, dan kun je rekenen op de hoogste respons, eenvoudige analyses en een heldere samenwerking met partners voor bruikbare resultaten.
De beste vragenlijsten
Alles is met een klik op de knop te gebruiken. Kun je niet kiezen of heb je hulp nodig? Wij bieden onbeperkte ondersteuning zodat jij zorgeloos kunt versturen.
Verstuur zonder moeite
Bereik jouw doelgroep in enkele klikken of volledig automatisch. Geen zorgen over technische zaken: dat regelen wij voor jou.
Slimme meldingen
Ontvang automatische updates over jouw onderzoek dankzij slimme meldingen. Met voorgedefinieerde triggers hoef je alleen aan te geven hoe vaak je een update wilt.
Duidelijk visuele data
In één oogopslag is de klanttevredenheid duidelijk en inzichtelijk. Zo kun jij direct de pijnpunten verbeteren en de positieve reacties gebruiken ter promotie.
Starten met een klanttevredenheidsonderzoek?
Ons team van experts helpt je graag op weg.
De vervolgstappen
Je hebt het klanttevredenheidsonderzoek afgerond, maar wat doe je vervolgens met de resultaten? We zetten een aantal vervolgstappen graag voor je op een rij.
1. Bekijk je resultaten in het dashboard
Tijdens het onderzoek kun je de resultaten inzien via het dashboard. Op een visuele en overzichtelijke manier zie je in één oogopslag wat cliënten van jouw organisatie vinden.
2. Analyseer je data en ontdek trends
Filter in het dashboard en spot trends. Je kunt filteren op verschillende demografische gegevens, zorgvormen en nog vele andere belangrijke gegevens.
3. Formuleer actiepunten en voer ze uit
Bespreek de belangrijkste punten waar je als organisatie aan moet werken en bedenk hoe je deze kritiekpunten gaat aanpakken en maak dit zo concreet mogelijk.
4. Één of twee punten tegelijk
Probeer niet alles tegelijk, kies één of twee punten waar je direct mee aan de slag kunt gaan en zodra je deze punten hebt aangepakt, ga je verder. Zo behoud je het overzicht en blijft het werk behapbaar.
5. Blijf continu meten
Het is beter om continu ervaringen van cliënten te meten. Met Ervaringwijzer kun je gemakkelijk continue metingen uitvoeren en real-time ervaringen van bewoners ophalen.
Vertrouwd door organisaties zoals die van jou
Lees wat anderen zeggen over ons onderzoeksplatform.
Jolanda Spoelstra
Delft Support
Christa Janssen
Irado
A. van Rijsbergen
Gemeente Houten
Brigit den Hartog en Anouk Robben
Stichting Pulse
John Boes
Radar Advies
Amber Hartemink
Mozaïek Welzijn