



Onderwerpen over de PREM
1. Voordelen van Ervaringwijzer bij de PREM. 2. Waarom een PREM? 3. Welke PREM's zijn mogelijk met Ervaringwijzer 4. Wat doe je met de resultaten van een PREM. 5. Starten met de PREM.

Voordelen van Ervaringwijzer bij een PREM
Kant en klare vragenlijsten
Voor ieder thema een lijst
Alles met een klik op de knop te gebruiken. Kan je niet kiezen of heb je hulp nodig? Wij bieden onbeperkte ondersteuning en adviseren je gratis.
Verstuur zonder moeite
Naar iedereen
Bereik jouw doelgroep in enkele klikken of zelfs volledig automatisch. Geen zorgen over technische dingen, dat regelen wij voor jou.

Achterover leunen
Met slimme meldingen
Automatische updates ontvangen over jouw onderzoek dankzij slimme meldingen. Met voorgedefinieerde triggers hoef je alleen aan te geven hoe vaak je een update wil.
Makkelijk te analyseren
Duidelijk visuele data
In één oogopslag de tevredenheid in kaart en direct als rapportage te gebruiken voor accreditatie of certificeringen.
Waarom een PREM ?

Het uitvoeren van een PREM is een tijdrovende klus, een klus die vaak naar de achtergrond verdwijnt door de hectiek in de praktijk. Maar waarom doen we een PREM? Verschillende keurmerken en instanties vragen zorgaanbieders om hun patiëntervaringen regelmatig te meten om zo bewijs te kunnen leveren dat de kwaliteit die u biedt ook zo wordt ervaren door uw patiënten. Daarnaast kan het uitvoeren van een PREM de ervaringen van uw patiënten weergeven zodat u steeds betere zorg kunt leveren die aansluit op de hulpvraag. Gebeurt het uitvoeren van een PREM regelmatig dan kan het ook werken als controlemechanisme dat reflectie biedt op het eigen presteren.
Welke PREM's met Ervaringwijzer
De volgende PREM vragenlijsten kan jij gebruiken: - Thuiszorg - Fysiotherapie - GGZ - Wijkverpleging - Huisartsen
Klik hier voor een voorbeeld van een PREM vragenlijst.
Wat doe je met de resultaten van de PREM?

Je hebt de ervaringen van je patiënten binnen maar wat ga je ermee doen? Hoe pak je dat aan zonder dat je weken bezig bent met het analyseren. Het bevragen van klanten is belangrijk, maar iets doen met de resultaten is nóg belangrijker. Samen met een professional van Ervaringwijzer bekijk je en analyseer je de resultaten. De medewerker van Ervaringwijzer zal concrete aanknopingspunten geven en zorgen dat je direct inzicht hebt. We beginnen altijd klein met één verbetering per keer. Maken de oplossing zo concreet mogelijk en als de verbetering is doorgevoerd delen we dit met alle patiënten zodat zij op de hoogte zijn. Met deze tips betrek je de klant nog meer, vergroot je het succes van de oplossing en blijft alles beheerbaar. Wil je meer tips ontvangen over verbetertrajecten? Laat het ons weten!
Succesverhalen
Kreeg 50% respons op 900 uitnodigingen
Ik heb twee keer een enquête uitgevoerd via Ervaringwijzer. Een onder 500 huishoudens en de ander onder 400 huishoudens. De vragen zijn makkelijk te maken en aan te passen. De resultaten zijn tussendoor goed in te zien en aan het eind kan ik goede conclusies trekken. Wat voor ons belangrijk is, is dat de privacy van de deelnemers aan de enquête geborgd is.
Annemarie van Rijsbergen, beleidsmedewerker Gemeente HoutenStarten cliëntparticipatie met Ervaringwijzer
In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden, Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht.
Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support