Een eenvoudige PREM met Ervaringwijzer

Wil je een PREM (Patient Reported Experience Measure) uitvoeren, maar heb je weinig tijd en weet je niet waar je moet beginnen? Ervaringwijzer neemt al je zorgen uit handen en biedt niet alleen relevante inzichten, maar levert ook een rapport dat gebruikt kan worden voor accreditaties en certificeringen.

Sluit je aan bij 5000+ gebruikers vanuit gemeentes, stichtingen en zorginstellingen zoals:

Onderzoeken:
102
Respondenten:
9.281
Onderzoeken:
23
Response rate:
70%
Onderzoeken:
20
Enquêtes verstuurd:
6.014
Verstuurde brieven:
5.602
Vragenlijsten:
2.248

Waarom een PREM?

Het uitvoeren van een PREM is een tijdrovende klus, die vaak naar de achtergrond verdwijnt door de hectiek in de praktijk. Maar waarom doen we een PREM?

Verschillende keurmerken en instanties vragen zorgaanbieders regelmatig om de ervaringen van hun patiënten te meten. Dit is cruciaal om aan te tonen dat de kwaliteit die u biedt ook zo wordt ervaren door uw patiënten.

Daarnaast kan het uitvoeren van een PREM de ervaringen van uw patiënten in kaart brengen, zodat u steeds betere zorg kunt leveren die aansluit op hun behoeften.

Wanneer een PREM regelmatig wordt uitgevoerd, kan het ook dienen als een controlemechanisme dat reflectie biedt op uw eigen prestaties.

Welke PREM's met Ervaringwijzer

De volgende PREM vragenlijsten kan jij gebruiken:

- Thuiszorg
- Fysiotherapie
- GGZ- Wijkverpleging
- Huisartsen

Wat doe je met de resultaten van de PREM?

Je hebt de ervaringen van je patiënten verzameld, maar wat ga je ermee doen? Hoe pak je dat aan zonder dat je weken bezig bent met het analyseren?

Het bevragen van patiënten is belangrijk, maar het is nog belangrijker om actie te ondernemen op basis van de resultaten. Samen met een professional van Ervaringwijzer bekijk en analyseer je de resultaten. De medewerker van Ervaringwijzer zal concrete aanknopingspunten geven en ervoor zorgen dat je direct inzicht hebt.

We beginnen altijd klein, met één verbetering per keer. We maken de oplossing zo concreet mogelijk en nadat de verbetering is doorgevoerd, delen we dit met alle patiënten zodat zij op de hoogte zijn.

Met deze aanpak betrek je de patiënt nog meer, vergroot je het succes van de oplossing en blijft alles beheersbaar.

Wil je meer tips ontvangen over verbetertrajecten? Laat het ons weten!

"In 2021 zijn we met Ervaringwijzer gaan werken. Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht." - Jolanda Spoelstra, projectleider Delft Support.
Ready to get started?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

De voordelen van PREM onderzoek met Ervaringwijzer

Doe je jouw PREM onderzoeken met Ervaringwijzer, dan kun je rekenen op de hoogste respons, eenvoudige analyses en een heldere samenwerking met partners voor bruikbare resultaten.

Kant-en-klare vragenlijsten

Voor elk thema een lijst beschikbaar. Alles te gebruiken met een klik op de knop. Kun je niet kiezen of heb je hulp nodig? Wij bieden onbeperkte ondersteuning en geven gratis advies.

Slimme meldingen

Met slimme meldingen. Ontvang automatische updates over jouw onderzoek dankzij slimme meldingen. Met vooraf ingestelde triggers hoef je alleen aan te geven hoe vaak je een update wilt ontvangen.

Makkelijk te analyseren

Duidelijke visuele data. In één oogopslag de tevredenheid in kaart brengen en direct gebruiken als rapportage voor accreditatie of certificeringen.

Verstuur zonder moeite

Naar iedereen. Bereik jouw doelgroep in slechts een paar klikken of zelfs volledig automatisch. Geen zorgen over technische zaken; dat regelen wij voor jou.

Starten met jouw PREM?

Ons team van experts helpt je graag op weg.

De vervolgstappen

Je hebt het PREM onderzoek afgerond, maar wat doe je vervolgens met de resultaten? We zetten een aantal vervolgstappen graag voor je op een rij.

1. Bekijk je resultaten in het dashboard

Tijdens het onderzoek kun je de resultaten inzien via het dashboard. Op een visuele en overzichtelijke manier zie je in één oogopslag wat cliënten van jouw organisatie vinden.

2. Analyseer je data en ontdek trends

Filter in het dashboard en spot trends. Je kunt filteren op verschillende demografische gegevens, zorgvormen en nog vele andere belangrijke gegevens.

3. Formuleer actiepunten en voer deze uit

Bespreek de belangrijkste punten waar je als organisatie aan moet werken en bedenk hoe je deze kritiekpunten gaat aanpakken en maak dit zo concreet mogelijk.

4. Één of twee punten tegelijk

Probeer niet alles tegelijk, kies één of twee punten waar je direct mee aan de slag kunt gaan en zodra je deze punten hebt aangepakt, ga je verder. Zo behoud je het overzicht en blijft het werk behapbaar.

5. Blijf continu meten

Het is beter om continu ervaringen van cliënten te meten. Met Ervaringwijzer kun je gemakkelijk continue metingen uitvoeren en real-time ervaringen van bewoners ophalen.

Wij zetten een aantal vervolgstappen voor je op een rij:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.

Bekijk je resultaten in het dashboard

Gedurende het cliëntervaringsonderzoek kun je de resultaten inzien via het dashboard van Ervaringwijzer. Op een visuele en overzichtelijke manier kun je in een oogopslag zien wat cliënten van jouw organisatie vinden.

Analyseer je data en ontdek trends

Filter in het Dashboard en ontdek trends onder de cliënten. Zo kun je filteren op verschillende demografische gegevens, diverse zorgvormen en vele andere belangrijke gegevens.

Formuleer actiepunten en voer ze uit

Na het cliëntervaringsonderzoek formuleer je de belangrijkste punten waar je als organisatie aan moet werken. Bespreek deze met elkaar en bedenk concrete strategieën om deze kritieke punten aan te pakken.

Stap voor stap

Probeer niet alles tegelijkertijd aan te pakken. Kies een of twee punten waar je direct mee aan de slag kunt gaan. Zodra je deze punten hebt aangepakt, ga je verder. Op deze manier behoud je het overzicht en blijft het werk behapbaar. Voor de gevorderden raden we aan om ook cliënten op de hoogte te houden van de doorgevoerde verbeteringen. Dat is pas cliëntparticipatie!

Blijf continu meten

Het is goed dat je jaarlijks een cliëntervaringsonderzoek uitvoert, maar het is nog beter als je de ervaringen van cliënten continu meet. Met Ervaringwijzer kun je gemakkelijk doorlopende metingen uitvoeren en realtime ervaringen van bewoners verzamelen.

Vertrouwd door organisaties zoals die van jou

Lees wat anderen zeggen over ons onderzoeksplatform.

"Ik ben heel tevreden. Ervaringwijzer is een gebruiksvriendelijke tool en er wordt proactief en snel met ons meegedacht."

Jolanda Spoelstra

Delft Support

"We hebben een aantal verschillende aanbieders vergeleken en eigenlijk was Ervaringwijzer voor ons de meest laagdrempelige optie. Waarbij je het meest complete pakket krijgt voor wat je betaalt."

Christa Janssen

Irado

"Ik heb twee keer een enquête uitgevoerd. De resultaten zijn tussendoor goed in te zien en aan het eind kan ik goede conclusies trekken."

A. van Rijsbergen

Gemeente Houten

"Wij gebruiken Ervaringwijzer om onze inwoners en cliënten te vragen hoe tevreden ze zijn over onze hulp en die van vrijwilligers. Hiervoor gebruiken we verschillende opties voor onze doelgroepen. Dit is voor ons als Welzijnsorganisatie heel passend."

Brigit den Hartog en Anouk Robben

Stichting Pulse

"De tool is makkelijk toegankelijk, beperkt in omvang en eenvoudig te gebruiken. Momenteel voeren we één soort onderzoek uit, dat twee keer per jaar wordt gehouden en via e-mail wordt verstuurd."

John Boes

Radar Advies

"Een van onze recente enquêtes heeft geleid tot een contractverlening met een opdrachtgever van nog eens 3 jaar. Dit hebben we te danken aan de doorslaggevende resultaten."

Amber Hartemink

Mozaïek Welzijn