Twee Amsterdamse Pilots


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wp-content/themes/ervaringwijzer/templates/content-single-blogs.php on line 35

Door

Gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam heeft met behulp van Ervaringwijzer twee pilots gedraaid.Voorafgaand aan het onderzoek is het Cliëntenbelang Amsterdam nauw betrokken bij het ontwerpen van vragenlijsten en het vaststellen van verschillende doelgroepen. Hoewel de uitkomsten van de onderzoeken niet volledig representatief zijn, is het projectteam wel blij met de resultaten.

Timing en definities

Wat duidelijk werd bij beide onderzoeken is het belang van gerichte vraagstelling en deze zo kort mogelijk na het moment dat een cliënt de ervaring heeft opgedaan. In de resultaten viel op dat een deel van de cliënten antwoord gaf op ervaringen met andere zorg dan waar het onderzoek naar gedaan werd. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door verschillende definities van de cliënt en gemeente. Een andere mogelijke verklaring is dat er meer gebeurde bij de cliënten dan slechts hetgeen zij voor werden bevraagd.

Triggers

Om voortaan beter aan te sluiten op de wens van de cliënt zijn wij een onderzoek gestart of triggers in processen kunnen helpen bij een gerichter onderzoek. Hieronder is de eerste opzet.

Wij zijn begonnen met beschrijven van de voorziening gevolgd door het onderdeel waar wij graag informatie over willen verzamelen. De vragen die wij willen stellen zijn hier rechts van weergeven met de bijbehorende triggers in het proces.

Samen wijzer worden?

Contact opnemen