Nieuwsbrief Ervaringwijzer Juli/Augustus 2021 | Extra lange versie!

Door Daan koenraadt

Ervaringwijzer

Grote kans dat je ook weer terugkomt op kantoor de komende maand. Hopelijk heb je van een mooie vakantie genoten. Wegens de vakantieperiode hebben we twee maanden gecombineerd tot één nieuwsbrief dus dubbel zoveel leesplezier van zowel juli als augustus!

De voorbereidingen zijn gestart van de cliëntervaringsonderzoeken nieuwe stijl

Nu de uitkomsten en rapportages van de cliëntervaringsonderzoeken door de meeste gemeenten zijn ingediend, is het een mooi moment om stil te staan hoe het anders kan. Zoals je wellicht weet veranderen de spelregels en hebben gemeenten en zorgaanbieders meer vrijheid om het onderzoek op een betekenisvolle manier vorm te geven.

Ervaringwijzer heeft een tal aan gemeenten waar het cliëntervaringsonderzoek succesvol is omgezet tot een continu onderzoek. We vertellen graag meer hoe we een eenmalig onderzoek transformeren tot een bron continu waardevolle ervaringen van cliënten.

Lees hier meer over op onze website.

We hebben een developer, welkom Quint!

Sinds 1 augustus is Quint gestart als Full Stack developer voor Ervaringwijzer en dat is goed nieuws. Heel goed nieuws, want dat betekent dat we verder gaan met het ontwikkelen van functionaliteiten!

Zoals je kunt zien is hij al aan het warmdraaien. Wanneer hij het platform als zijn broekzak ken gaan we alle wensen, feedback en ideeën ontwikkelen.👖

Een tipje van de sluier:
Inloggen met één account voor meerdere groepen
Een nieuwe vraagvorm: de Netto Promoter Score
De contactvraag
en nog veel meer!
Bekijk onze roadmap op de website om alle toekomstige ontwikkelingen te volgen!

Delft Support gaat all the way!

Delft Support, als losse zorgorganisatie verbonden aan de gemeente Delft, zet zich volledig in voor een nieuwe invulling van het cliëntervaringsonderzoek.

Zij hebben een nieuwe visie ontwikkeld die breed gedragen wordt binnen alle teams van de organisatie. Naast dat zij op deze manier vorm willen geven aan cliëntparticipatie maakt dit ook dat alle 150 medewerkers straks deel uitmaken van het succes.

Deze tentfolders zijn slechts een van de uitingen die gedaan wordt door de organisatie. Zo is het cliëntervaringsonderzoek en daarmee Ervaringwijzer opgenomen in de inwerkprogramma’s van nieuwe collega’s, wordt dagelijks nieuws gedeeld op het intranet en komt er een cliëntentafel om mee te denken over de toekomst van Delft Support. Dat is nog eens inclusief!

Laadsnelheid 💨

Als je van snelheid houdt is het je vast niet ontgaan dat de Formule 1 komend weekend in Nederland neerstrijkt. Wellicht heb je dan ook gemerkt dat we in juli de snelheid van Ervaringwijzer flink hebben verhoogd. Door een kleine reconstructie in de code springt u nu een stuk sneller van groep naar groep, van lijst naar lijst en van overzicht naar overzicht. Geniet van jouw extra paar seconden per dag! 😋⏱

Onderzoeken in de gehandicaptenzorg

Kwaliteitsonderzoek heeft in veel onderdelen van de zorg haar waarde. In de gehandicaptenzorg wordt voornamelijk kwaliteit gemeten vanuit het Kwaliteitskader. Dit bestaat uit 4 onderdelen:

Het zorgproces van de individuele cliënt: wat zijn stappen, protocollen, en het dagelijkse proces?
Cliëntervaringsonderzoeken zorg: hoe ervaart de cliënt de zorg en wat missen zij?
Zelfreflectie teams en werknemers: hoe ervaren de werknemers de zorg? Zien zij nog ergens verbeterpunten?
Rapportage en externe visitatie: laat iedere 1 á 2 jaar een externe beoordelaar langskomen om de kwaliteit objectief te beoordelen.
Dankzij het kwaliteitskader zijn er veel tools ontwikkeld om cliëntervaringen in de gehandicaptenzorg te meten. Zo kun je individuele ervaringen verzamelen op een efficiënte, laagdrempelige manier. Ervaringwijzer is een van deze onderzoekssystemen!

Samen wijzer worden?

Contact opnemen